Symptomen

Help Doctor ik heb last van…

Voor ieder bedrijf zijn klanten en hun opdrachten essentieel voor de groei en continuïteit. Dus het deel van de organisatie dat hiermee bezig is zal dan wel uitstekend geregeld en onder controle zijn, toch? Het is tenslotte de levenslijn van het bedrijf. De praktijk leert ons iets anders.

Herkent u onderstaande klachten, loopt u hier ook tegenaan?

  • Aan het eind van de maand zijn de verkoopdoelstellingen niet gehaald. Er worden allemaal redenen aangevoerd, maar oplossingen…….
  • Het lukt niet om nieuwe klanten te werven. We hebben wel gesprekken, maar deze leiden niet tot opdrachten en we weten niet waarom……
  • De verkoopafdeling is enorm druk, maar waarmee? De potentie van bestaande klanten wordt onvoldoende benut en aan nieuwe contacten komen we niet toe……
  • Het lukt niet om grip te krijgen op de klanten. We zijn continu bezig met ad-hoc vragen van hen en kunnen hier niet efficient op inspelen…….
  • Waar deze maand de omzet vandaan komt is bekend, maar welke opdrachten we over 3, 6 of 12 maanden kunnen verwachten? We hebben daar nauwelijks zicht op…….
  • De markt verandert. Er komen nieuwe vragen van klanten en we zien veel potentiële klanten. Hoe gaan we hier mee om? We hebben niet het gevoel het maximale uit onze markt te halen……………
Deel dit bericht: