Archives - november 2016

18
nov

Five times why

Heb je een probleem? Kijk dan eens echt goed naar de oorzaak en ga niet te snel met een zogenaamde oplossing aan de slag. Een mooi voorbeeld is de problemen bij de Jefferson Memorial in Washington. Het beton brokkelde af en wat doe je dan? Repareer je het beton en kijk je wel hoe lang het goed blijft? Dat deden ze niet en ze gingen kijken wat nu de oorzaak was. Wat bleek… De oorzaak van de aantasting van het beton kwam door de chemicaliën die gebruikt werden om het schoon te maken. Het schoonmaken was nodig vanwege de uitwerpselen van de duiven waar door het beton werd aangetast. De duiven kwamen daar graag omdat er veel spinnen zijn. …

Deel dit bericht:
9
nov

Hoe een verkoper één deal drie keer sluit

De titel van dit blog heeft een licht ironische ondertoon. In alle vakgebieden en in verkoop zeker is het belangrijk successen te vieren en de commerciële mensen de credits te geven voor hun inspanningen en daarmee behaalde resultaten. Want verkopen is echt een vak en gaat zeker niet vanzelf. Maar wellicht herken je de situatie dat er heel veel opdrachten binnen lijken te komen, dezelfde klanten veel opdrachten lijken te verstrekken en het gevoel ontstaat dat het niet op kan? Kritisch als we zijn stellen we natuurlijk de vraag: Zijn we retegoed bezig of is er meer aan de hand? Verkopers hebben (helaas) niet alleen te maken met externe klanten, …

Deel dit bericht: